Parent Warmline: 1-833-REACH-OR / 1-833-732-2467

Har någon renoverat ytor av sten nyligen?

Home Forums Community Discussions Har någon renoverat ytor av sten nyligen?

• Author
    ParaEagle
    Participant

Vårt hus har en ganska gammal uppfart och en uteplats i natursten som har sett sina bästa dagar. Vissa plattor är spruckna, andra är missfärgade och hela ytan ser ganska trött och sliten ut. Jag har funderat på att försöka renovera den istället för att lägga om allt från grunden, men jag är osäker på om det ens är möjligt eller värt besväret. Är det någon här som har erfarenhet av att renovera befintliga ytor i sten, och hur gick ni i så fall tillväga?

andryskott
    Participant

Absolut! Jag har själv nyligen renoverat min uteplats som var i natursten och såg ganska tråkig ut. Det är fullt möjligt att renovera istället för att byta ut allt, vilket kan spara både tid och pengar. Beroende på skicket kan det handla om allt från rengöring och polering till att byta ut enstaka skadade stenar. Vi började med en grundlig rengöring och använde sedan speciella medel för att återfå stenens naturliga lyster. Om du planerar att Beställ natursten uteplats – stonedesign.se kan du få information om hur du tar hand om stenen på bästa sätt för att förlänga dess livslängd. För att behålla den tidlösa designen på din uteplats är det viktigt att regelbundet underhålla ytorna med rätt produkter.

lanamiller
    Participant

Det låter som ett intressant projekt att återställa stenytor till sin forna glans. Natursten har ju en fantastisk förmåga att åldras vackert, men visst kan den behöva lite kärlek och omvårdnad för att behålla sin skönhet och funktion över tid. Det är många som säkert funderat på om renovering är ett realistiskt alternativ till totalt utbyte, särskilt med tanke på materialkostnader och arbetsinsats. Att lyckas med en renovering där slitna ytor får nytt liv måste vara väldigt tillfredsställande.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.

Join the Community

Sign up to receive the monthly newsletter, the very latest from Reach Out Oregon.

By submitting this form, you are consenting to receive marketing emails from: Reach Out Oregon. You can revoke your consent to receive emails at any time by using the SafeUnsubscribe® link, found at the bottom of every email. Emails are serviced by Constant Contact

Thanks for Reaching Out

Thank you for your interest in volunteering with Reach Out Oregon. Please complete the form below.

Please select a valid form

By submitting this form you are confirming that you are at least 18 years of age and that you agree to all Reach Out Oregon Terms of Use and Privacy Rights.

Thanks for Reaching Out

Thank you for sharing information about a needed resource. Please complete the form below.

Request a Resource Form
Attachment

Maximum file size: 5MB

By submitting this form you are confirming that you are at least 18 years of age and that you agree to all Reach Out Oregon Terms of Use and Privacy Rights.